Vamos a España

Škola života pokračuje

přišel den kdy, přijeli první studentky. Čekání na letišti a velké přivítání, vše proběhlo úžasně. Veselé holky,co se těšili na nové zážitky.

Přijeli k nám do rodiny, tak jízda mohla začít. Ubytování,seznámení s chodem rodiny , režim pro camp i volnočasové aktivity. Tak už vše známe a jedeme na plný pecky!

Každé ráno začíná stejně, vstáváme v 7:30h ,hygiena a snídaně. Snídaně je společná ,velký stůl,kde si každý může vzít co chce (ovoce,jogurty,chléb,salámy,sýry,sladké pečivo,musli), poté šup,šup a odcházíme směrem škola -mezinárodní camp. Každý den nádherná procházka směrem k moři,která je klidná a s vyhlídkou na moře otevírá nový den naplno.

Camp probíhá každý den po-pá od 9h do 14h ,kdy se děti z celého světa seznamují sami se sebou a podnikají aktivity na pláži,u bazénu či v zahradě a zázemí školy.

Každý den mít program! Důležitá věc 🙂

Vše je tedy o věku studentů a vše se přizpůsobí. Pro 11leté slečny program plný rodinných aktivit, byl super. Zkusili jsme vše , na moři s lodí a s klouzačkou, grilování v přírodě, návštěva jeskyně , výlet do Málagy na trhy, za historií,která byla velmi dobře vnímána, neustálé nákupy a velká radost v dětských očích, ochutnávka místní kuchyně jak v Málaga ,tak na pláži “Espetos” , koupačka v bazéně, vyrábění dárků pro rodinu,povídání a hry …prostě vše 🙂 Myslím,že jsme si to užili i my jako rodina. Vůbec není špatné skočit zpátky do dětského světa a být dítětem myšlenkami i tělem . Když přišel čas loučení a odjezd na letiště, byly velké slzy. Bylo to úžasné,ale vše končí a navždy zůstává v srdci. Jak já říkám:

“neplakej,že něco krásného skončilo, buď vděčná,šťastná za to,že jsi to mohla zažít”

Rozloučení a odlet zpět do CZ,kde již čekaly rodiny studentek.

Další studenti věkově 14let , jiná skupina ,jiný přístup. Jsme v období puberťáků a tak se jim opravdu musíte přizpůsobit a někdy je lepší být horší než oni, to teprve koukají 🙂

Mají jiné zájmy, spíše chtějí relax a flákání… což bohužel ,tady není povoleno 🙂

Jedeme stejně , výlety, nákupy,jeskyně,Málaga, ochutnávka jídel,grilování atd. Jen se jde na to trochu jinak:-) , můžeme se vracet později v noci, tudíž protáhnout noční procházky a pustit při nich třeba lampion štěstí, do školy chodí sami, mají své pubertální kamarády se kterýma občas stráví odpoledne, k bazénu si chodí,když jim tělo řekne ( u bazénu je plavčík,který je opravdu pečlivý), učí se vařit a semtam se snaží učit španělsky.

Shrnutí za všechny děti : přínos opravdu velký, naučili se zde samostatnosti , což pro další život je velmi důležité, naučili se vše po sobě uklidit a umýt,tak aby mamka neměla práci,protože přeci máme všichni dvě ruce a můžeme to udělat, poznali kus světa, letěli sami letadlem, otevřeli srdce pro další rodinu a poznali spoustu kamarádů z celého světa.

Ten smysl,který jsem v tom od začátku viděla, se stal skutečností. Bylo to úžasný pozorovat a vidět pokroky a jiskry v dětských očích.

Jsem vděčná,že jsem to mohla prožít a že investice  času byla prospěšná všem.

Teď už začínáme pracovat na tom,co bude příští rok… více zážitků,delší cesty za poznáním a dáme tam i trochu těch gurmánských zážitků,které se naučí připravit a doma pohostí rodinu.

Vše je v  hlavě a brzy bude viditelné pro svět 🙂 ..jdeme do toho!

A jen tak mimochodem,když byl skvělý camp,tak proč by nemohlo být skvělý studium španělštiny nebo angličtiny tady v Málaga v naší hostitelské rodině po celý rok… projekt už je hotový,tak mu dáme zelenou …ať ožije a jede! A splní sny dalším dětem,lidem. U nás jste vítáni!